niedziela,  11 grudnia 2016  -  10:59:00
Poker, Sports Betting, Casino Poker, Sportwetten, Casino BonusBonusBonus.cz BonusBonusBonus.sk Poker, kasyno, bukmacher BonusBonusBonus.hu BonusBonusBonus.ru BonusBonusBonus.cn BonusBonusBonus.hk Poker, Sports Betting, Casino

Wyścigi motocykli - poczytaj artykuł i odstaw peleton bukmacherów za dychę


KOSZYKÓWKA ONLINE

 

Spis treści:

 

Setki koni mechanicznych pod ręką

Wyścigi motocykli to sport polegający na ściganiu się na pojazdach dwukołowych napędzanych silnikami. Można je zdefiniować jednym słowem: szybkość. Chociaż ta definicja w pełni oddaje charakter tego sportu, warto poznać kilka szczegółów dotyczących historii, ewolucji oraz zasad zorganizowanego współzawodnictwa. Jeżeli chciałbyś obstawić kolejny wyścig MotoGP bądź inne wyścigi motorowe, polecamy porównać oferty bukmacherów.

Szczególnie korzystną ofertę przygotował renomowany "brytyjczyk" William Hill, z którym BonusBonusBonus ma podpisaną umowę gwarantującą nowym graczom darmowy zakład. I nie tylko. Zgarnij ten bonus rejestrując się za pośrednictwem serwisu BonusBonusBonus. Wrzuć szósty bieg, odstaw resztę i poczuj luz.

Bukmacherzy przyjmujący zakłady na wyścigi motocykli
Bonus
25 €
200 PLN
Typowanie bez granic
50 €
5£/5€ No Lose Bet
25 €
400 PLN


Na początku był rower, czyli krótka historia motocyklu i narodziny wyścigów

Jest rok 1885. Legendarny konstruktor Gottlieb Daimler majsterkuje w garażu montując do roweru silnik spalinowy, który napędza tylne koło paskiem klinowym. W efekcie powstaje prototyp motocykla. Wieść o nowym środku lokomocji szybko rozchodzi się po Europie. Pod koniec XIX w. we Francji odbywają się pierwsze wyścigi motocykli. W 1949 r. Międzynarodowa Federacja Motocyklowa tworzy jednolite przepisy torowych wyścigów motocyklowych – powstaje cykl Motocyklowych Mistrzostw Świata, na które można wnosić zakłady u bukmachera Betsson. Regulamin zawodów wielokrotnie ulegał zmianom, np. od 1946 roku obowiązuje zakaz stosowania specjalnych paliw oraz silników turbo, a w 1958 roku zabroniono stosowania owiewek "typu lotniczego".

williamhill.comWyścigi – z kilkoma zmianami w regulaminie i formule zawodów – odbywają się oficjalnie od 1949 roku. W pierwszym wyścigu o Grand Prix Wyspy Man uczestniczyli zawodnicy na motocyklach o pojemności 250 cm³, 350 cm³ oraz 500 cm³. Na początku współzawodnictwa motocyklistów dominowały angielskie i włoskie maszyny z czterotaktowymi silnikami. Dopiero w latach 70-tych zostały one wyparte przez japońskie dwutakty.

Pierwszy tytuł na dwutakcie wywalczył Giacomo Agostini, który został najbardziej utytułowanym motocyklistą tej dekady, triumfując zarówno w klasie 300 cm³, jak i 500 cm³. Agostini zdobył w sumie 15 tytułów mistrza świata (jeden na czterotaktowym motorze MV Agusta, gdy ścigano się prawie wyłącznie na motorach dwutaktowych). W latach 80-tych wprowadzono kolejne zmiany w regulaminie zawodów oraz kalendarzu wyścigów. Start odbywał się od tej pory z miejsca przy włączonym silniku, a nie „na popych“.

Dodatkowo w 1984 roku klasę 50 cm³ zastąpiono klasą 80 cm³, natomiast klasa 350 cm³ została zlikwidowana, dzięki czemu ówczesny mistrz w tej klasie Toni Mang został dożywotnim mistrzem świata motocykli do pojemności 350 cm³. W latach 90-tych wykrystalizowały się 3 klasy: 125, 250 i 500 cm³. Z uwagi na niedociągnięcia w przepisach ze strony FIM, które zmuszały koncerny do inwestowania w silniki przydatne tylko i wyłącznie w wyścigach na torach zamkniętych, w 2002 roku powołano do życia Mistrzostwa Świata Motocykli (MotoGP). W 1988 roku powstał cykl Superbike, w ramach którego ścigają się zawodnicy na motorach czterocylindrowych (maksymalna pojemność 750 cm³) oraz dwucylindrowych (do 1000 cm³).

Moto GP – Motocyklowe Mistrzostwa Świata

Motocyklowy odpowiednik Formuły 1 pod względem prestiżu. Od 2001 roku najwyższa klasa wśród motocykli. W ciągu sezonu odbywa się 17 wyścigów w 3 klasach: 125 cm³, 500 cm³ i MotoGP. Nadzór nad wyścigami motocykli sprawuje Międzynarodowa Federacja Motocyklowa (FIM), która została założona w 1904 roku w Paryżu. Dzisiejszą siedzibą federacji jest Szwajcarii oraz Europejska Unia Motocyklowa (UEM). Nadzór nad pieczołowitą selekcją śmietanki bukmacherów online sprawuje BonusBonusBonus. Zarejestruj się u bukmachera bwin i zgarnij darmowy zakład.

Od 2007 roku do serii wyścigów MotoGP dopuszcza się jedynie motory czterotaktowe o pojemności do 800 cm³ (do 2006 roku maksymalna pojemność wynosiła 990 cm³) i najwyżej 6 cylindrach. Dodatkowo motory muszą być prototypami, czyli maszynami zbudowanymi specjalnie do udziału w MotoGP. W zależności od liczby cylindrów obowiązują następujące wagi (dozwolone jest umieszczanie na motorze ciężarów w celu osiągnięcia wymaganej wagi):

  • 2 cylindry: 133 kg
  • 3 cylindry: 140,5 kg
  • 4 cylindry: 148 kg
  • 5 cylindrów: 155,5 kg
  • 6 cylindrów: 163 kg 

Najlepsi konstruktorzy są w stanie „wycisnąć“ z czterotaktowych silników do 260 koni mechanicznych (dane z roku 2006). Od 2007 roku weszły w życie przepisy ograniczające maksymalną pojemność, co niesie za sobą obniżenie mocy silników. Największą prędkość osiągnął jak dotychczas fabryczny kierowca Ducati Loris Capirossi, który podczas testów na torze Circuit de Catalunya rozpędził swoją maszynę do 347,4 km/h – co stanowi wynik jedynie o 15 km/h gorszy od rekordu w Formule 1.

Punktacja w serii MotoGP

Punktacja wygląda następująco: 25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. W klasyfikacji koncernów punkty zdobywa najwyżej uplasowany kierowca na danym motorze, natomiast w klasyfikacji teamów sumowane są punkty zdobyte przez dwóch kierowców. Tytuł mistrzowski zapewnia sobie kierowca z największą liczbą punktów na końcu sezonu.

Mistrzowie Świata serii MotoGP

  • 2002: Valentino Rossi
  • 2003: Valentino Rossi
  • 2004: Valentino Rossi
  • 2005: Valentino Rossi
  • 2006: Nicky Hayden 
  • 2007: Casey Stoner
  • 2008: Valentino Rossi
  • 2009: Valentino Rossi

BETSSON

Odmiany wyścigów motocyklowych

  • Wyścigi uliczne, szosowe
  • Moto Grand Prix (MotoGP) 
  • Motocyklowe Mistrzostwa Europy
  • Superbike 
  • Supersport do 600 cm³ 
  • Endurance – wyścigi wytrzymałościowe (np. Le Mans 24h)
  • Wyścigi uliczne typu Tourist Trophy bądź Macao Grand Prix
  • Wyścigi górskie
  • Supermono
  • Wyścigi weteranów
  • Drag racing
  • Wyścigi na nieutwardzonych torach ze wzniesieniami
  • Motocross
  • Cross Country
  • Trial
  • Hillclimbing 
  • Wyścigi uliczne i terenowe
  • Rajdy typu Paris-Dakar
  • Supermoto
  • Wyścigi torowe
  • Żużel na sypkiej nawierzchni
  • Żużel długodystansowy na nawierzchni trawiastej
  • Żużel na lodzie
  • Dirt Track albo Flat Track (w USA)
  • Nietypowe
  • Skijöring 
  • Freestyle
  • Motoball 

Fascynujesz się wyścigami MotoGP? Znasz sekrety sukcesów Valentino Rossiego? Wybierasz się na Grand Prix i chciałbyś zasięgnąć języka innych w kwestiach organizacyjnych? Obstawiasz wyścigi motocykli? Typuj na żywo.

---

Tagi

---